10 de jun. de 2010

ROOMSERVICE.



No site de leilões eBay, há leilões regulares de pessoas que se oferecem como espaço publicitário. Por mais de dois anos foram comprados esses espaços para anunciar um estúdio de design.

Auxiliares de escritório, golfistas, um construtor de harpa, um bebê de quatro meses, um paciente de câncer e um vaqueiro de rodeio têm seus motivos para se tornar um outdoor humano. Vão desde diversão, problemas financeiros até tédio e puro exibicionismo.

Essas "mídias humanas" eram solicitadas a fornecer uma série de fotografias como prova de propaganda ativa. Algumas dessas operações mais fascinantes são apresentados na revista ROOMSERVICE.

On auction site eBay, there are regular auctions of people who offer themselves as advertising medium. For over two years, we purchased as many of these human billboards as possible to advertise our design studio Roomservice.

These people include, among others, an office assistant, a golfer, a harp builder, a four month year old baby, a cancer patient and a rodeo cowboy. Motives for becoming a human billboard are diverse and vary from ‘just for fun’ to financial trouble and from boredom to plain exhibitionism. There’s one thing they have in common namely a deep-rooted conviction to offer valuable advertising opportunities.

http://www.callroomservice.nl
by Jacco Kranenburg